Βέλγιο 2015

2015-02-10 19:35

Φωτογραφίες από το ταξίδι

Είχα αποθυμήσει ένα ταξίδι αναψυχής με αγαπημένους φίλους.

35 - 70 - 35. Οι τιμές της ryanair τραμπαλίζονταν. Τελικά κλείσαμε με 35! Πέντε μέρες στο Βέλγιο. Μου άρεσε η ιδέα του Ντάνη. Φωνάξαμε και τους υπόλοιπους φίλους μας και γίναμε πέντε. Τα εισιτήρια κλείστηκαν και βαλθήκαμε να ψάχνουμε ξενοδοχεία. Θα μέναμε δυο βράδια στις Βρυξέλλες και δυο στην Μπρ(ο)υζ.

Ημέρα πρώτη, Έδεσσα - Βρυξέλλες

Η Έδεσσα, τα Γιάννενα και ο Σταυρός (Θεσ/νικης) συναντιούνται το απόγευμα της Παρασκευής στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Φτάνουμε βράδυ στο Σαρλερουά των Βρυξελλών από όπου παίρνουμε λεωφορείο για την πόλη των Βρυξελλών. Τα εισιτήρια τα είχαμε κλείσει από νωρίς σε καλές τιμές. Ξεκινάνε από 5€ και φτάνουν στα 14, ενώ αν τα κόψει κανείς επί τόπου φτάνουν τα 17€. Το ξενοδοχείο ήταν κοντά στον σταθμό τραίνων Gare du Midi - Zuidstation όπου μας άφησε το λεωφορείο και το βρήκαμε με λίγο ψάξιμο μέσα στα σκοτάδια. Το ξενοδοχείο ήταν άνετο και ευρύχωρο και πέσαμε σχεδόν αμέσως για ύπνο σαν τούβλα.

Ημέρα δεύτερη, Βρυξέλλες

Δεν είχε ξημερώσει ακόμη όταν σηκώθηκα και πήγα στην μπαλκονόπορτα. Τι ευχάριστη έκπληξη! Χιονίζει! Ακούω κουβέντες στο πίσω δωμάτιο και λέω πως θα ξύπνησαν τα παιδιά. Όντως, είχαν ξυπνήσει. Αποφασίζουμε με τον Ντάνη να πάμε στο σούπερ μάρκετ του σταθμού για να ψωνίσουμε καμιά προμήθεια. Μέχρι να βγούμε έξω, το χιόνι είχε στρωθεί σαν χαλί :) Πολύ όμορφη υποδοχή ομολογουμένως!

Αφού φάγαμε και ετοιμάσαμε το κολατσιό μας για τη μέρα, ξεκινήσαμε να δούμε την πόλη. Πήγαμε περπατώντας στο κέντρο. Μας πήρε κανα 20άλεπτο. Περάσαμε από το πολυφημισμένο -μα και τιποτένιο- Manneken Pis και βγήκαμε στην κεντρική πλατεία η οποία εντυπωσιάζει πραγματικά. Επιβλητικά, ψηλά και ολοσκάλιστα κτίρια παντού τριγύρω με το δημαρχείο να κλέβει την παράσταση. Στη συνέχεια μπήκαμε σε μια εμπόρικη στοά Les Galeries Saint Hubert όπου ήπιαμε μια ζεστή σοκολατίτσα να ζεσταθούμε. Λίγο παραπέρα βρίσκεται ο ναός Cathédrale des Saints Michel et Gudule ο οποίος εντυπωσιάζει με τα ωραία του βιτρώ. Συνεχίζουμε την περιήγηση μας στην περιοχή Parc Cinquantenaire όπου υπάρχει ένα στρατιωτικό μνημείο σε σχήμα αψίδας ενώ παραδίπλα βρίσκεται το πολεμικό μουσείο. Κατευθυνόμαστε προς το μουσείο φυσικής ιστορίας το οποίο και επισκεπτόμαστε. Το μουσείο αυτό είναι γνωστό για την μεγάλη και ενδιαφέρουσα συλλογή δεινοσαύρων που βρέθηκαν στο Βέλγιο. Πέρα από αυτή τη συλλογή έχει ένα σωρό άλλα εκθέματα εντόμων και θηλαστικών καθώς και πάρα πολλές δραστηριότητες για παιδιά. Έξω από το μουσείο και λίγο παρακάτω υπάρχει μια πλατεΐτσα γνωστή για το maison Antoine που είναι μια καντίνα που κάνει τηγανιτές πατάτες συνοδευόμενες από διάφορες σως. Φυσικά, και δοκιμάσαμε και εμείς! Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για μια ανάσα και η βραδιά προβλέπει delirium cafe για μπύρα. Το μαγαζί αυτό διαθέτει τεράστια συλλογή από μπύρες. Λέγεται πως έχει πάνω από 3000 μπυρές και ο κατάλογος καλεί όποιον δεν βρει την τοπική του μπύρα να τους ενημερώσει για να την προσθέσουν!

Ημέρα τρίτη, Βρυξέλλες - Γάνδη - Μπρυζ

Πρωί πρωί ξεκινάμε για το atomium, μια μεταλλική κατασκευή στο σχήμα της δομής του ατόμου. Κάποιες σφαίρες είναι επισκέψιμες όμως από ότι διαβάσαμε δεν αξίζουν ιδιαίτερα. Έτσι, αρκεστήκαμε στις φωτογραφίες απ' έξω. Επιστρέφουμε με το μετρό στην πόλη για μια τελευταία και αποχαιρετιστήρια βόλτα και παίρνουμε το τραίνο για την Γάνδη. Η διαδρομή κρατά μισή ώρα σχεδόν. Αφήσαμε τα πράγματα μας σε lockers του σταθμού και κατευθείαν πήραμε το τραμ για το κέντρο της πόλης. Εντυπωσιαστήκαμε όλοι και μείναμε με το στόμα ανοιχτό!!! Μια καστροπολιτεία μπροστά μας με ένα ποτάμι να την διασχίζει. Το παλιό ιστορικό κέντρο έχει έντονο γοτθικό χαρακτήρα. Κάστρα, πύργοι, γέφυρες, πλακόστρωτα, σκουρόχρωμα επιβλητικά παραδοσιακά γοτθικά κτίρια συνέθεταν ένα σκηνικό παραμυθένιο. Από κάθε γωνιά περίμενες μπας και βγει κανάς ιππότης. Αναπνεύσαμε κανα 3ωρο τον αέρα αυτής της πόλης όταν μπήκαμε σε ένα μαγαζάκι για να ξεκουραστούμε, να ζεσταθούμε και να πιούμε μια ζεστή σοκολατίτσα. Το μαγαζάκι στο οποίο όλως τυχαία κάτσαμε, ανήκε σε έναν φιλέλληνα ο οποίος έχει πάρει σπίτι στην Κρήτη. Πάνω από το μπαρ έχει δυο οδικές πινακίδες "Φαιστός" και "Ηράκλειο" καθώς και μια επιγραφή "Parking only for Greeks". Μας έφερε δυο άλμπουμ με φωτογραφίες από το σπίτι του στην Κρήτη και μας κέρασε ό,τι ήπιαμε. Φαίνεται πως εντρύφησε βαθιά στην ελληνική φιλοξενία, διότι να σε κεράσει κάποιος σε αυτές τις χώρες είναι σπάνιο έως απίθανο φαινόμενο! Χαρήκαμε πολύ που πετύχαμε αυτό το μαγαζάκι και νιώσαμε να αγαπιόμαστε. Είχε νυχτώσει όταν φύγαμε από εκεί και κινήσαμε πάλι με το τραμ για τον σταθμό. Ξεκλειδώσαμε τα πράγματα μας και μπήκαμε στο πρώτο τραίνο για την Μπρυζ. Σε μισή ώρα φτάσαμε. Το εισιτήριο Βρυξέλλες - Γάνδη - Μπρυζ κόστησε περίπου 20€. Το ξενοδοχείο μας ήταν δίπλα στο σταθμό και το βρήκαμε αμέσως. Αφήσαμε τα πράγματα και κινήσαμε για το κέντρο της πόλης. Αρχικά είπαμε να πάμε με το λεωφορείο, αλλά μετά τις 8 το βράδυ τα δρομολόγια αραιώνουν κατά πολύ και έπρεπε να περιμένουμε μια ώρα. Αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια και σε 15 λεπτά ήμασταν εκεί! Παρόλο το σκοτάδι, η εντύπωση που μας έδωσε η πόλη ήταν θετική. Με μεγάλη δυσκολία βρήκαμε ανοιχτό ένα μπαράκι (Bar des amis) για να κάτσουμε και να πιούμε μια μπύρα (la chouffe η επιλογή μου).

Ημέρα τέταρτη, Μπρυζ

Αυτή τη φορά μεταβήκαμε στο κέντρο με λεωφορείο μιας και είχαμε αγορασμένο εισιτήριο από βραδίς. Πανικός από κόσμο αλλά σε 5 λεπτά είχαμε φτάσει. Πήγαμε για πρωινό σε ένα κατάστημα -ονόματι Hema- όπου έχει πολύ φτηνό πρωινό όπως μας είχε ενημερώσει μια φίλη του Ντάνη. Αυτήν την ημέρα μας έβρεχε. Ήμασταν όμως εξοπλισμένοι με ομπρέλες. Πρώτος σταθμός ο πύργος Belfry. Είναι ένα καμπαναριό μπροστά στην κεντρική πλατεία της πόλης στο οποίο ανεβήκαμε κιόλας για να καμαρώσουμε την πόλη από ψηλά. Ανεβαίνει κανείς 83 μέτρα με σκάλες (366 τον αριθμό) και σε διάφορα επίπεδα έχουν τοποθετηθεί εκθέματα σχετικά με το καμπαναριό πάντα. Είναι μια επίσκεψη που αξίζει τον κόπο. Στην συνέχεια περιπλανηθήκαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια ώσπου βρήκαμε το ξενοδοχείο όπου εργαζόταν η γνωστή του Ντάνη, η Γιώτα. Το πολυτελές ρεστοράν του ξενοδοχείου έχει θέα προς το κανάλι και μοιάζει σαν να βρίσκεται κανείς μέσα σε ποταμόπλοιο. Επίσης, από ένα αντικρινό σπίτι είχε βουτήξει ο κασκαντέρ της ταινίας "Αποστολή στην Μπρύζ". Δεν αντέξαμε τον πειρασμό και κλείσαμε ένα τραπέζι για το μεσημέρι. Το μενού της ημέρας ήταν σε προσφορά 20€. Ήταν το πιο πολυτελές γεύμα μας σε αυτό το ταξίδι. Πριν το γεύμα μας επισκεφτήκαμε το μουσείο σοκολάτας. Ένα μέτριο μουσείο χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το μόνο αξιόλογο ήταν οι σοκολατίτσες που μας κέρασαν στην αρχή και στο τέλος της επίσκεψης μας, καθώς και η επίδειξη από τον σοκολατοποιό. Μετά το γεύμα μας (σε εκείνο το ωραία ρεστοράν ντε!) επισκεφτήκαμε το μουσείο μπύρας. Εδώ άξιζε. Τα εκθέματα του πρώτου ορόφου δεν ήταν δυνατά, όμως το audio guide που μας έδωσαν στην είσοδο, τα ζωντάνευε. Είχαμε όλοι από ένα τάμπλετ και από ένα ζευγάρι ακουστικά. Σκανάραμε το QR Code δίπλα από τις εικόνες και ακούγαμε την σχετική ιστοριούλα, ή διαβάζαμε το κείμενο ή βλέπαμε επιπλέον φωτογραφίες. Στον δεύτερο όροφο είχε διάφορα αντικείμενα ζυθοποιίας που πάλι στο πλάι τους έφεραν QR Codes. Τέλος, στο ισόγειο μας περίμενε ένα μπαρ - δοκιμαστήριο. Δικαιούμασταν από 3 μπύρες ο καθένας σε ποτήρι των 250 ml. Τις εξαντλήσαμε όλες βεβαίως βεβαίως. Με φουσκωμένες τις κοιλιές σηκωθήκαμε να φύγουμε και να σεργιανίσουμε στην πόλη. Είχε νυχτώσει και είπαμε να περπατήσουμε πλάι στο κανάλι για λίγο. Ήταν όμορφα. Οι όχθες αντανακλώνταν στο νερό, αλλά δεν είχαμε σοβαρές φωτογραφικές μηχανές. Μείναν όμως στις καρδιές μας :)

Ημέρα πέμπτη, Μπρυζ - Βρυξέλλες - Θεσσαλονίκη - Έδεσσα

Σηκωθήκαμε νωρίς το πρωί για μια αποχαιρετιστήρια βόλτα. Πήγαμε κατευθείαν στο κανάλι αυτή τη φορά και σχεδόν κάναμε όλον τον γύρο. Το κανάλι κυκλώνει όλην την πόλη. Είδαμε την ανατολή, περάσαμε από 3-4 ανεμόμυλους κι από πολλά σπίτια που καθρεφτίζονταν στα νερά. Η Μπρυζ είναι μια πολύ γλυκειά πόλη που μαγεύει. Είναι πιο ανοιχτόχρωμη από την Γάνδη και μοιάζει και αυτή με παραμύθι. Με άλλο παραμύθι όμως. Μεσαιωνικά καλοδιατηρημένα κτίρια, τακτοποιημένοι πεζόδρομοι, ήσυχοι άνθρωποι. Η ζωή της πόλης τελειώνει στις 6 το απόγευμα. Δεν βρίσκεις κάποιο μαγαζί ανοιχτό και οι περαστικοί είναι λιγοστοί. Εδώ είναι επαρχία. Και η επαρχία είναι αυτή που αξίζει στο Βέλγιο. Οι Βρυξέλλες, παρά το όνομα που έχουν, είναι μια πολυ-πολιτισμική μεγαλούπολη χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα. Αδιάφορη και ψυχρή.

Το λεωφορείο για το Σαρλερουά το πήραμε στις 11 το πρωί δίπλα από το ξενοδοχείο και πίσω από τον σταθμό τραίνων.Το εισιτήριο κόστησε 10€ και ήταν κλεισμένο από νωρίς μέσω internet. Δυο ώρες διαρκεί το ταξίδι και δεν μπαίνει καθόλου στις Βρυξέλλες. Αργά το μεσημέρι πετάξαμε για Θεσσαλονίκη και αργά το βράδυ φτάσαμε στην Έδεσσα. Να είμαστε γεροί και να ξαναταξιδέψουμε :)

Πίσω

Αναζήτηση στον ιστότοπο

© niki_kar 2009 All rights reserved.