Καταφύγιο - Τουρκολίβαδο - Δοκάρι - Κιλιντέρκα - κόψη Σόκολ - Λουτρά Πόζαρ

2011-05-30 19:06

Μια διάσχιση αφιερωμένη στην ΕΥΔΑΠ

Το Σάββατο κάναμε μια πολύ ωραία διάσχιση στο Καϊμάκτσαλαν ξεκινώντας από το καταφύγιο, περνώντας από το δοκάρι, την Κιλιντέρκα και μέσω της κόψης του Σόκολ καταλήξαμε στα Λουτρά του Πόζαρ.

Η ιδέα ήταν της ΕΥΔΑΠ, που όμως λόγω καιρού, δυστυχώς, τα παιδιά δεν ήρθαν. Ο καιρός ωστόσο, μια χαρά κράτησε J Εμείς όμως είχαμε ήδη ξεσηκωθεί και δεν κρατιόμασταν.

Έτσι λοιπόν, ξεκινήσαμε την Παρασκευή το απόγευμα 3 άτομα από Έδεσσα με δυο αμάξια. Πρώτα πήγαμε στα λουτρά να αφήσουμε το ένα και μετά μέσω Σαρακηνών-Κερασιάς ανεβήκαμε στο καταφύγιο στην κορυφή Στρατιώτης (ή Οσμανάκος). Μείναμε εκεί το βράδυ και το πρωί του Σαββάτου ο Κοσμάς και εγώ (ο Άγγελος δε θα περπατούσε) ξεκινήσαμε τη διάσχιση μας.

Αρχικά πήραμε τον δρόμο ΒΔ του καταφυγίου που μας κατεβάζει στην άσφαλτο που πάει για το χ/κ. Αφού περπατήσαμε πάνω στην άσφαλτο για λίγο φτάσαμε στο Τουρκολίβαδο όπου πήραμε το γνωστό μονοπάτι προς Σκληρή Πέτρα. Ανυπομονούσα να φτάσουμε στη διασταύρωση μετά το Κρέμινα Ρέμα (Ρέμα Σκληρής Πέτρας) γιατί μέχρι εδώ το έχω περπατήσει αρκετές φορές και όταν φτάναμε σε αυτήν την διασταύρωση πάντα έφευγε το βλέμμα μου δεξιά και μυστικά ονειρευόμουν τα νερά στα Λουτρά που χόρευαν πάνω στους καταρράκτες. Η μέρα που θα έστριβα σε αυτήν τη διασταύρωση ήρθε επιτέλους!

Κινούμαστε περίπου στα 1900-2000μ. και το πεδίο είναι αλπικό. Μπροστά μας απλώνεται υπέροχο πράσινο χορτάρι σαν χαλί. Η θέα απεριόριστη και το μονοπάτι ευδιάκριτο. Που και που εμφανίζονται κάτι βράχοι φυτεμένοι στο πουθενά δίνοντας έναν τόνο παραξενιάς στο τοπίο. Περνάμε από 2 καλύβες οι οποίες είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προσφέρονται και για διανυκτέρευση. Πριν τις καλύβες υπάρχουν ρέματα με άφθονο νερό. Η πορεία μας είναι κατηφορική, σε ευδιάκριτο πάντα μονοπάτι, και βγαίνουμε στη θέση Δοκάρι στα 1500μ. περίπου όπου έρχεται δρόμος από την Όρμα. Εδώ το δάσος έχει κάνει για τα καλά την εμφάνιση του. Από το Δοκάρι μπορούμε να φύγουμε Α και να βγούμε στον αυχένα της Μπουρίκας και από ‘κει να κατέβουμε στην Δεξαμενή λίγο πιο πάνω από την Όρμα. Από εδώ πήγαν ο vardousiomanis τον χειμώνα. Εμείς συνεχίζουμε πάνω στον δρόμο με Β κατεύθυνση και σύντομα μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας κατεβάζει μέχρι τα ~1450μ. όπου περνάμε μεγαλούτσικο ρέμα που έχει έναν κορμό για γέφυρα. Το τοπίο είναι σούπερ καταπληκτικό! Περπατάμε μέσα στο μεσημεριανό σκοτάδι του κατάπυκνου δάσους οξιάς. Δεν μπορούσα να φανταστώ πόσο όμορφη θα μπορούσε να είναι αυτή η διαδρομή… Αμέσως μετά το ρέμα πιάνουμε απότομα ανηφορικό μονοπάτι με πολύ καλή σήμανση. Το μονοπάτι αφού περάσει από μεγάλη και ζόρικη σάρα, την οποία τραβερσάρουμε, μας φέρνει σε σημαντική διασταύρωση στα ~1600μ.

-Από εδώ σε 10 λεπτά είναι η πηγή Σολούνα.

-Από εδώ και προς τα κάτω κατεβαίνει στο Ράμνο Μπορ και μέσα από το ρέμα βγαίνουμε στα Λουτρά.

-Τέλος, από εδώ και προς τα πάνω συνεχίζουμε για την κορυφή Κιλιντέρκα στα 1726μ. που φτάνουμε σε μισή ώρα έχοντας από το πρώτο κιόλας δεκάλεπτο πιάσει τα σύνορα και ακολουθούμε πιστά την δασωμένη… συνοριογραμμή. Από την δυσπρόσιτη αυτή κορυφή, που πάντα ήθελα να ανέβω, συνεχίζουμε την πορεία μας πάνω στη συνοριογραμμή κατηφορίζοντας πλέον μέχρι να βγούμε πολύ γρήγορα σε διασελάκι-λιβαδάκι. Μπροστά μας έχουμε μια κορφούλα που είναι ανάμεσα στην Κιλιντέρκα και στο Σόκολ και που κάποιοι το λένε Μικρό Σόκολ. Τραβερσάρουμε αυτήν την κορφούλα από τα δεξιά, κινούμενοι μέσα σε σαφές μονοπάτι σημαδεμένο με τσέρκια στα δέντρα και συνεχίζουμε ανηφορικά ξανά μέχρι να διασταυρωθούμε με το μονοπάτι που ανεβάζει στο Σόκολ. Από εδώ το Σόκολ είναι 20 λεπτά προς τα πάνω. Εμείς πιάνουμε την κόψη προς τα κάτω και σε 3 ώρες αφού περάσουμε από χαρακτηριστική στάνη με νερό και πιο κάτω από το στρόγγυλο φυλάκιο του Α. Λουτρακίου καταλήγουμε κατάκοποι και ταλαιπωρημένοι στα λουτρά του Πόζαρ μετά από συνολικά  ~12 ώρες και 32 χλμ.

Το δυνατότερο σημείο της διαδρομής για μένα ήταν από το Δοκάρι ως την διασταύρωση του Σόκολ. Το δάσος ΤΑ ΣΠΑΣΕ!!! Συγκλονίστηκα από την τόση ομορφιά που αντίκρισα. Για να φτάσει κανείς εδώ είτε από Τουρκολίβαδο, είτε από Δεξαμενή Όρμας θέλει τουλάχιστον ένα τετράωρο περπάτημα.

Αναλυτικότερες λεπτομέρειες για τη διαδρομή καθώς και στοιχεία για gps μπορείτε να βρείτε εδώ:

Πίσω

Αναζήτηση στον ιστότοπο

© niki_kar 2009 All rights reserved.